MORO!
Viime tunnillä käsittelimme niinkin ihmeellisiä asioita kuin toiste & entropia. Käsitteet eivät olleet minulle entuudestaan tuttuja, mutta tajusin hommat kuitenkin.

Elikkäs.. toisteella tarkoitettiin asioita, jotka tukivat harjoituksessa otsikoiden sanomaa. Eli viesti ilmaistaan selvästi ja monien asioiden kautta. Toiste on siis paljon yksinkertaisemmin ymmärrettävää. Harjoituksessa piti vertailla kahta sivustoa joista analysoitiin toiste/entropia suhdetta ja merkitystä. Ylen sivustoilla oli havaittavissa pelkästään toiste ilmiötä, eli kaikkien otsikkolinkkien takana selostettiin JUURIKIN siitä asiasta mistä otsikossa mainittiin.

Entropia käsitettä kuvailisin lähinnä ennalta arvaamattomana, yllätyksellisenä. Jos käsitellään otsikoita, niin ne saattaa olla täysin ennalta arvaamattomia. Millä tarkoitan sitä, että otsikon viesti on epäselvä.
Analysoimme www.seiska.fi sivustoa. Missä ilmeni melkeinpä pelkästään entropiaa. Sivut olivat melko sekavat ja osittelu oli vähän "niinjanäin". Pääotsikoista mainitakseni: "huhhuh", "hupi", "kahvihuone"..
Näiden sisällöistä ei saa selvää kuvaa. Ne siis voivat olla harhaanjohtavia. Pitää silti ajatella, että tuskin www.yle.fi tyyppinen toistemalli toimisi seiskan "sensaatio" sivustossa. Se ei herättäisi huomiota/kiinnostusta niin paljoa.

Toisena tehtävänä oli analysoida/tutkia tunnetun DNA firman sivustoa Jakobsonin mallin avulla.
Mikä osoittautui hieman hankalaksi, onneksi saimma kuitenkin homman tehtyä.

Sitten väsäsimme blankolle todella tarttuvan ja kiinnostavan iskulauseen : ”Jos et kuulu Blankoon, et ole mitään”

semmosta tällä kertaa..